Numere de contact pentru probleme apărute în afara intervalului normal de lucru, inclusiv weekend și sărbători legale
- Numerele de contact pentru problemele de conectare la rețea a calculatoarelor din SCJUPBT, apărute în afara intervalului normal de lucru, inclusiv weekend și sărbători legale: Printopia: tel. 0727.8117
Model Fișă de Intervenție IT
- Format WORD (editabil)
- Format PDF
Prezentare Powerpoint
Istoric
- 1993 – S-a instalat prima retea de calculatoare dintr-o unitate sanitara a Directiei Sanitare Timis.
- 1995 – In cadrul Serviciului Informatica s-au realizat si implementat aplicatiile pentru evidenta pacientilor din sectiile Urgente Chirurgicale, Chirurgie I, Chirurgie II, Chirurgie Plastica, Hemodializa Cronica.
Pentru alte sectii, au fost realizate – tot in cadrul Serviciului Informatica – aplicatii dedicate pentru diferite cercetari medicale, baze de date specializate, programe pentru evidenta documentatiei medicale de profil; si toate aplicatiile pentru Serviciile Contabilitate, Financiar, Salarii, Resurse Umane, Personal, Farmacii, Aprovizionare. - 1999-prezent – s-a implementat un sistem informatic modern, care centralizeaza bazele de date cu informații medicale.
Activitate științifică
In domeniul informaticii medicale s-au realizat lucrari stiintifice (prelucrarea semnalului ECG) prezentate la Congresele Europene de Informatica Medicala:
- 1999 – Maribor, Slovenia;
- 2000 – Hanovra, Germania;
- 2002 – Budapesta, Ungaria;
- 2003 – Saint-Malo, Franta.
- 2004 – Munchen, Germania
- 2005 – Geneva, Elvetia
- 2006 – Maastricht, Olanda
- 2006 – Timisoara
- 2007 – Sibiu
- 2007 – Brijuni, Croatia
- 2010 – Arad
- 2012 – Timișoara
Alte participari:
- Conferinta Internationala MEDITECH, Cluj–Napoca, 2007.
- Conferinta de Bioinginerie, Iasi 2007.
- Conferinta Euro-Mediteraneeana de Informatica Medicala si Telemedicina, Mangalia, 2007.
- Med-e-Tel, Luxembourg, 2007
- Med-e-Tel, Luxembourg, 2008
- Workshop „Integration of Electronic Health Records National/International and Technical Aspects”, Belgrad, Serbia, 2008
- Med-e-Tel, Luxembourg, 2009
- Congresul International de Electrocardiologie, Yokohama, Japonia, 2009
- Med-e-Tel, Luxembourg, 2010
- Al 3-lea Workshop International de Electrocardiologie Noninvaziva, Timisoara, 2010
- Conferinta de Electrocardiologie Noninvaziva si Telemedicina a Societatii Poloneze de Cardiologie, Polonia, 2010
- Al 2-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2010
- Conferinta Nationala de Informatica Medicala, Arad, 2010
- Conferinta Internationala de Cibernetica si Informatica Tehnica, Timisoara, 2010
- Al 3-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2011
- Al 4-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2012
- Al 15-lea Congres Internațional de Electrocardiologie Noninvazivă, Timișoara 2013
- Al 5-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2013
- Al 6-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2014
- Al 7-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2015
- Al 8-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2016
Extinderea rețelei
- Centrul de Comunicatii – et. IX
- Centrul de Documentare – et. V
- Conexiunea pirin fibra optica cu Clinica de Ortopedie
- Extinderea retelei din cladirea Spitalului Judetean
- Definitivarea conexiunii prin fibra optica cu Clinica de Ortopedie
- Conexiunea prin fibra optica cu Casa Austria
- Realizarea retelei in Casa Austria
Dotare hardware
In prezent, Spitalul Clinic Judetean de Urgenţă „Pius Brînzeu” Timișoara are în dotare:
- 14 servere fizice
- 16 servere virtuale
- peste 500 de calculatoare
- peste 200 de imprimante
Dotare software
- Sistem informatic integrat Hospital Manager Suite
- Sistem informatic integrat Hipocrate
- Aplicații informatice dezvoltate de către Serviciul Informatică
Activitatea Serviciului Informatică
- Actualizarea frecventa a programelor conform schimbarii legislatiei in vigoare, a modificarii formatului in care trebuie prezentate rapoartele generate sau a modificarii procedurilor de lucru a urmatoarelor:
– programele pentru calculul salariilor, respectiv a centralizatoarelor;
– programele referitoare la centralizatoarele de salarii pe clasificatii bugetare, pentru financiar, contabilitate si salarii. Pentru fiecare birou este o alta modalitate de centralizare, precum si alte grupari pe sectii;
– programul privind evidenta nominala a angajatilor ce lucreaza in conditii deosebite, pentru ITM si CNCAN;
– programul pentru evidenta pe tipuri de boala, pentru angajatii aflati in concediu medical;
– programul pentru persoanele aflate in „ingrijire copil pana la 2 ani” si a celor lehuze;
– programul pentru sumele realizate in conditii normale, respectiv deosebite de munca;
– programul pentru adeverintele de pensionare;
– programul pentru situatia statistica privind posturile ocupate si fondul de salarii pe categorii de personal, realizata trimestrial;
– programul pentru situatia statistica S1, S2, S3 pentru DSP si MS;
– programul pentru situatia posturilor ocupate si vacante pe sectii; - Exportarea, prelucrarea si transmiterea datelor către băncile cu care colaboram;
- Analiza si realizarea unor noi programe, cerute de alte departamente;
- Asigurarea conditiilor pentru buna functionare a sistemului informatic al SCJUT (infrastructura, soft, implementare, instruire), a INTRANET-ului si INTERNET-ului in SCJUT.
- Intretinerea si dezvoltarea site-ului Spitalului www.hosptm.ro
- Administrarea retelei de calculatoare si a VPN-urilor: organizarea si realizarea de back-up; introducerea calculatoarelor in domeniu; crearea utilizatorilor de domeniu sau a unui grup de utilizatori; crearea casutelor postale pentru un utilizator sau pentru un grup de utilizatori; autentificarea statiilor si utilizatorilor pe server pentru acces la retea;
- Rezolvarea sesizarilor primite de pe sectiile spitalului in legatura cu aparitia unor defectiuni hardware sau software;
- Asigurarea asistentei software oferita angajatilor spitalului, in legatura cu folosirea programelor din pachetul Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint), folosirea serviciilor de e-mail, salvarea de informatii de pe Internet;
- Colaborarea cu firmele IT cu care spitalul are contracte de administrare servere, service si asistenta tehnica in derulare;
- Instruirea personalului spitalului in vederea utilizarii corecte a echipamentelor de calcul precum si a aplicatiilor ce ruleaza pe aceste echipamente;
- Realizarea diferitelor lucrari stiintifice sau statistice solicitate de personalul medical al Spitalului.
- Implicarea in proiecte de cercetare.
Obiectivele Serviciului Informatică
- realizarea retelei structurate (propunere – 2005, nerealizata inca din motive financiare)
- Implementarea unui sistem de acces wireless
- re-inventarierea tuturor echipamentelor IT din Spital
- cursuri de instruire si perfectionare pentru angajatii Serviciului Informatica (imposibil de realizat din motive financiare)
- schimburi de experienta cu departamentele IT ale altor spitale
- simplificarea procedurilor de solutionare a cererilor primite de la alte departamente
- studiu al necesitatilor informatice pe sectii
- implicare in proiectele informatice existente si propunere de proiecte noi, si de asemenea, colaborarea cu Disciplina de Informatica Medicala a UMF Timisoara si Universitatea „Politehnica” Timisoara
- respectarea politicii de securitate a retelei de catre toti angajatii spitalului
- atragerea de noi colaboratori pentru o mai buna desfasurare a activitatii noastre, avand in vedere ca in unitati similare ca numar de paturi departamentul IT este compus dintr un numar mult mai mare de angajati si colaboratori externi (ex: spital cu 1300 de paturi – Departamentul IT are 50 de angajati si 100 de colaboratori in domeniul IT)
- participarea la congrese nationale si internationale
Contact
Telefon: 0356-433229
Email: Serviciul Informatică – ofcalcul@hosptm.ro
.